پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182220
خداحافظي غرب با هواداران داعش و طالبان
تاریخ انتشار : 1394/04/25 09:29:01
نمایش : 1520
روزنامه اينديپندنت در مقاله اي به بررسي جايگاه ايران و تاثير نتايج مذاکرات هسته اي بين ايران و 5+1 در سطح منطقه پرداخت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رابرت فيسک نويسنده و تحليلگر انگليسي در مقاله اي در روزنامه اينديپندنت با عنوان "آمريکا طرف ايران را عليه اسرائيل و عربستان گرفت" نوشت: خشم بنيامين نتانياهو و سلاطين کشورهاي عرب حوزه خليج فارس هر اندازه باشد، شک و ترديد دامن عرب ها را خواهد گرفت که آمريکا طرف شيعيان را در جنگ جاري در خاورميانه خواهد گرفته است.

وي افزود: اما موضوع اينگونه ارايه نشده است. ايراني ها با مهار برنامه هسته اي خود و کنار گذاشتن دستگاههاي سانتريفوژ و خارج کردن آنها از خدمت براي 10 سال آينده و کاهش ذخيره اورانيوم غني شده خود در مقابل رفع تحريم ها و آزاد کردن پول هاي بلوکه شده در بانک هاي آمريکا و اتحاديه اروپا موافقت کرد.

 

فيسک نوشت: برخي از مردان روپوش سفيد آژانس بين المللي انرژي اتمي خواهند توانست از تاسيسات هسته اي ايران با اجازه قبلي مسؤولان ايراني يا بدون آن بازديد کنند.

 

فيسک اين توافق را به معناي خداحافظي غرب با کساني دانست که از داعش حمايت مي کنند و فرزندانشان در يازدهم سپتامبر جنايت ضد بشري مرتکب شدند، و اسامه بن لادن را به دنيا آوردند که با طالبان هم پيمان شد.

 

وي با تسمخر نوشت: "آمريکا از شاهزادگان رو به فروپاشي در منطقه خليج فارس خسته شده است. از سخنراني هاي آنها گرفته تا ثروت هاي خسته کننده (مگر اينکه طبيعتا براي خريد سلاح هاي آمريکايي هزينه شود)".

 

فيسک اظهار داشت: "اما جنبه ديگري وجود دارد يعني اينکه، ايران اکنون در صدر فهرست کساني است که مي توان با آنها درباره آينده سوريه و نظام اسد گفت وگو کرد، و افسران سپاه پاسداران و نيروهاي حزب الله در خط مقدم رويارويي با اسلامگرايان (تندرو) قرار دارند".

 

وي ابراز عقيده کرد: ايران تلاش خواهد کرد تا آمريکا را در خصوص حمايت از بشار اسد به منظور از بين بردن داعش سلفي تکفيري متقاعد کند، و اين امر باعث خشم و همچنين نتانياهو از توافق اخير خواهد شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html